教員紹介

Jeffrey Stewart

教員詳細

Jeffrey Stewart
准教授
Jeffrey Stewart Jeffrey Stewart
所属 教育研究施設 語学教育研究センター
学位 M.S.Ed (Temple University, Japan); Ph.D (Swansea University, UK)
ホームページ

専攻分野・研究テーマ

  • 専攻分野

    外国語教育、 Appied Linguistics

  • 研究テーマ

    Vocabulary Acquisition, Language Testing

担当科目

英語会話、特別講座TOEIC 、Advanced Reading and Writing

学生のみなさんへのメッセージ

If you're preparing to take the TOEIC Test, I can help. Please visit the LERC office to register for my special TOEIC class on Tuesday nights from 6-7:30. Visitors welcome!

学歴

1995年6月 Highschool Completion Certificate, with Honors. Horton High School, Greenwich, NS Canada
1999年5月 Bachelor of Arts in English, Saint Mary's University, Halifax NS, Canada
2007年8月 M.S.Ed, Temple University Graduate College of Education, Fukuoka, Japan
2010年10月 Cardiff University, PhD Applied Linguistics

研究業績

著書

  • Trends in Language Assessment Research and Practice: The View from the Middle East and the Pacific Rim 共著 2016年 Cambridge Scholars Publishing Aaron. O. Batty 388頁~414頁
  • New Ways in Teaching Connected Speech 共著 2012年 Teachers of English to Speakers of Other Languages, Washington, DC 9頁~10頁, 58頁~59頁, 87頁~88頁

論文

  • A response to Holster and Lake regarding guessing and the Rasch model 共著 2017年 Language Assessment Quarterly Mclean, S.; Kramer, B. 69頁~74頁
  • Using the OCST as a Speaking Activity in LERC Reading & Writing Classes 共著 2016年 九州産業大学 語学教育研究センター紀要(vol.11巻) Bovee, N 51頁~56頁
  • Initial Validation of a Machine-Scoreable Listening Transcription Test 共著 2015年 九州産業大学 語学教育研究センター紀要(vol.10巻) Alex Cameron 64頁~70頁
  • An empirical examination of the effect of guessing on vocabulary size test scores 共著 2015年 Vocabulary Learning and Instruction Stuart Mclean, Brandon Kramer 26頁~35頁
  • Estimating learners’ vocabulary size under item response theory(Refereed Papers) 共著 2014年9月1日 Vocabulary Learning and Instruction(3巻2号) 78頁~84頁
  • Do Multiple-Choice Options Inflate Estimates of Vocabulary Size on the VST?(Refereed Papers) 単著 2014年8月18日 Language Assessment Quarterly(11巻3号) 271頁~282頁
  • LERC Semester Vocabulary Tests: Increasing Score Interpretability with Estimates of Words Learned 共著 2014年3月1日 Language and Education Research Center Journal(9巻1号) 81頁~89頁
  • Equating classroom pre and post-tests under item response theory. 共著 2010年10月 SHIKEN, 14 Stewart, J. & Gibson, A. 10頁~17頁
  • Validating a test of vocabulary depth. 共著 2010年4月 Kyushu Sangyo University Language Education and Research Center Journal, 5 Stewart, J., Bovee, N., Connor, S. & Stubbe, R. 51頁~73頁
  • Examining the Effects of Pseudowords in Yes/No Vocabulary Tests for Low Level Learners. 共著 2010年4月 Kyushu Sangyo University Language Education and Research Center Journal, 5 Stubbe, R., Stewart, J. & Pritchard, T. 5頁~23頁

学会関係

  • Two Empirical Examinations of the Effect of Guessing on VST Scores 共同 2016年9月14日 Vocab@Tokyo, Meiji Gakuin University, Tokyo(Jeffrey Stewart,Stuart Mclean, Brandon Kramer)
  • A Comparison of Multiple-Choice and Yes/No Test Formats with a Meaning Recall Knowledge Criterion 共同 2016年9月14日 Vocab@Tokyo, Meiji Gakuin University, Tokyo(Jeffrey Stewart, Stuart Mclean, Brandon Kramer)
  • The “I Don’t Know” Option and L1 Answer Choices: A Comparison of Four Variants of the Vocabulary Size Test 共同 2016年9月14日 Vocab@Tokyo, Meiji Gakuin University, Tokyo(Jeffrey Stewart, Stuart Mclean, Brandon Kramer)
  • Examining Rater and Speed-Up Effects on the Objective Communicative Speaking Test 共同 2014年9月20日 日本言語テスト学会(JLTA) 第18回全国研究大会(Aaron Batty) Jeffrey Stewart
  • A proposal for a socially-fair and objective method of scoring communicative ability 共同 2014年6月6日 Language Testing Research Colloquium (VU University, Amsterdam, The Netherlands)(Aaron Batty) Jeffrey Stewart

その他

  • Comparing multidimensional and continuum models of vocabulary acquisition: An empirical examination of the Vocabulary Knowledge Scale. TESOL Quarterly 共同 Stewart, J., Batty, A. O., & Bovee, N.
  • A multiple-choice test of active vocabulary knowledge. Vocabulary Learning and Instruction , 1(1). 単独
  • Does IRT provide more sensitive measures of latent traits in statistical tests? An empirical examination. Shiken Research Bulletin 16 (1) 単独 2011年
  • Estimating guessing effects on the Vocabulary Levels Test for differing degrees of word knowledge. TESOL Quarterly. Accepted for publication August 14, 2010. 共同 2011年 Stewart, J. & White, D. A.
  • Coordinating a curriculum-wide vocabulary program. In M. Pinto ( D. Shaffer (Eds.), KOTESOL Proceedings 2009, Seoul: Korea TESOL 共同 2010年 Anderson, C. J., Stewart, J. & Fryer, L.
  • A comparison of vocabulary test methods. Kyushu Sangyo University Language Education and Research Center Journal, 4, 85-97. 共同 2009年 Stewart, J., Bovee, N. & Connor, S.

学会等および社会における主な活動

  • JALT,Japan Association for Language Teaching, Member 2006年10月~現在
  • JACET, Japan Association of College English Teachers, Member 2006年12月~現在
  • Psychometric Society, Member 2009年9月~現在